Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK SA odbudowują linię do Łomży

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
21-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
20-11-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK SA odbudowują linię do Łomży
fot. Paweł Mieszkowski, PKP PLKPrzystanek Śniadowo Stara Stacja
Największa od dekad inwestycja kolejowa w rejonie łomżyńskim wchodzi w kluczowy etap. W Łomży i na linii do Śniadowa postępują prace, dzięki którym w czerwcu przyszłego roku na trasę wrócą pociągi pasażerskie – po raz pierwszy od ponad 30 lat. Inwestycja jest finansowana z rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej "Kolej Plus" – informują PKP PLK.

Zarządca infrastruktury podkreśla, że linia kolejowa jest budowana praktycznie od nowa. Powstają nowe tory, perony i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Nowe perony są już widoczne

Roboty postępują zgodnie z harmonogramem, a na części odcinków przekroczono już półmetek. Najbardziej zaawansowane są prace na przystankach Konarzyce i Koziki, gdzie widać już konstrukcje nowych, stumetrowych peronów. Ustawiono ścianki, płyty peronowe, a wkrótce wykonawca przystąpi do układania nawierzchni. Dla wygody pasażerów na peronach pojawią się elementy małej architektury, ekologiczne oświetlenie LED i czytelne oznakowanie. Każdy z peronów budowany jest z uwzględnieniem potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Na stacji w Łomży widoczne są już konstrukcje nowych dwóch peronów o długości 250 m, przystosowanych także do obsługi dłuższych pociągów dalekobieżnych. Szerokie na 4,6 m i wysokie na 76 cm zapewnią wygodne wsiadanie do wagonów wszystkim podróżnym. W obrębie stacji trwają też prace na przejeździe kolejowo-drogowym w ul. Piłsudskiego, w tym z przebudowa kolizji z infrastrukturą podziemną.

Nowy-stary przystanek

Śniadowo – Stara Stacja – tak będzie nazywał się nowy przystanek, który buduje wykonawca inwestycji w sąsiedztwie miejscowości o tej samej nazwie. Powstający stumetrowy peron przybliży kolej mieszkańcom i da możliwość codziennych dojazdów. Obok powstaje także nowy tor – około kilometrowy odcinek łącznicy, która pozwoli na jazdę pociągów od strony Łap prosto do Łomży, bez konieczności zmiany czoła składu na stacji Śniadowo.

Inwestycja stworzy nowe możliwości komunikacji. Składy między Łomżą i Łapami pojadą z maksymalną prędkością 80-120 km/h, a średni czas przejazdu z Łomży do Białegostoku wyniesie ok. 1 h 35 min. Ruch pociągów na linii Śniadowo – Łomża zostanie przywrócony w czerwcu 2026 r. Prace modernizacyjne na trasie ze Śniadowa do Łap będą natomiast kontynuowane do II kw. 2029 r. Budżet inwestycji to 367 mln zł brutto. Projekt realizowany jest we współpracy z Samorządem Województwa Podlaskiego, który pokrywa 15 proc. kosztów.

Program Kolej+ zaplanowano do realizacji do 2029 r. Wpłynie on na poprawę warunków życia mieszkańców i wzrost atrakcyjności wielu regionów. Będący pod egidą Ministerstwa Infrastruktury Program jest wart ok. 13,2 mld zł, w tym 11,2 mld zł stanowią środki budżetu państwa, a ok. 2 mld zł – środki jednostek samorządu terytorialnego. Program przyczyni się do eliminowania wykluczenia komunikacyjnego poprzez zapewnienie lepszego dostępu do transportu zbiorowego.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Łomża: Będą pociągi PKP Intercity

Pasażer

Łomża: Będą pociągi PKP Intercity

Roman Czubiński 05 września 2025

Mazowieckie planuje pociągi Ostrołęka – Łomża

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Łomża: Będą pociągi PKP Intercity

Pasażer

Łomża: Będą pociągi PKP Intercity

Roman Czubiński 05 września 2025

Mazowieckie planuje pociągi Ostrołęka – Łomża

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij